Sommarbröllop i Lekeryd

Jag har hunnit med att göra en del bröllop under åren. Under mina arbetsdagar brukar jag roa mig med att hitta saker som är helt unika för just det bröllop jag befinner mig på. Jag försöker att hitta saker som skiljer sig från andra bröllop som jag har fotograferat. Ett bröllop har rekordet i antal gäster. Ett annat har rekordet i fräsigaste bilen. Ett tredje har rekordet i roligaste middagstalare, och så vidare. Det här bröllopet fick rekordet i riskastning! Helt absurda mängder!

Just det där med riskastning är ett känsligt moment i bröllopsfotografering. Man har bara några sekunder på sig att få fina bilder just när det inträffar. Det gäller att ha exakt rätt tajming. Ofta kastas för lite ris för att det ska bli riktigt bra på bild och då måste jag sitta i Photoshop och lägga på mer ris grafiskt. Den utmaningen hade jag inte på detta bröllop! Här använde man rikligt med ris vid varje kast och när jag trodde att det var slut så kom nästa kavalkad av ris och konfetti. Det gör väldigt mycket för det fotografiska. Det blir busiga och glada bilder med mycket liv och rörelse.

Så det är ett tips om ni ska gifta er. Se till att det blir mycket ris (eller vad man nu väljer att kasta). Det är kul på bild!

bröllop fotograf småland (3 av 57)bröllop fotograf småland (5 av 57)bröllop fotograf småland (6 av 57)bröllop fotograf småland (8 av 57)bröllop fotograf småland (9 av 57)bröllop fotograf småland (16 av 57)bröllop fotograf småland (18 av 57)bröllop fotograf småland (23 av 57)bröllop fotograf småland (28 av 57)bröllop fotograf småland (29 av 57)bröllop fotograf småland (31 av 57)bröllop fotograf småland (36 av 57)bröllop fotograf småland (38 av 57)bröllop fotograf småland (41 av 57)bröllop fotograf småland (43 av 57)bröllop fotograf småland (44 av 57)bröllop fotograf småland (45 av 57)bröllop fotograf småland (48 av 57)bröllop fotograf småland (50 av 57)bröllop fotograf småland (52 av 57)bröllop fotograf småland (53 av 57)bröllop fotograf småland (54 av 57)bröllop fotograf småland (55 av 57)bröllop fotograf småland (57 av 57)

Kommentera

